Despre

image_pdfimage_print

Proiectul Interdisciplinar Mozart (Limba şi literatura română, Limba engleză, Educaţie plastică, Educaţie muzicală, Istorie) a fost iniţiat şi se desfăşoară la Turda (Cluj), începând din anul şcolar 2008/2009. Este destinat elevilor din învăţământul de cultură generală – învăţământ de masă – în special pentru cei din clasele primare şi gimnaziale şi pune accent pe creativitate şi nu pe calităţi native, cu scopul de a stimula în acest sens dezvoltatea funcţiilor imaginative şi creative.

Numărul copiilor participanţi a crescut constant de la o ediţie la alta, prezenţa medie fiind de cca. 500 de elevi/ediţie din diverse judeţe până în anul 2015. Apoi, din anul 2016 proiectul a început să depăşească 1500 de participanţi şi lucrurile nu s-au oprit aici. Din contră.

Pentru a participa – aşa cum a fost în fiecare ediţie – NU SE PERCEPE taxă de înscriere. Copiii pot fi înscrişi de părinţi sau de profesor/învăţător.

Proiectul este alcătuit din câteva competiţii şcolare interdisciplinare desfăşurate în timpul audiţiilor muzicale mozartiene.

Începând cu anul şcolar 2011-2012, Proiectul Interdisciplinar Mozart este inclus în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene, respectiv CAER 2012 nr. 281, CAER 2013 nr. 338, CAER 2014 nr. 443, CAER 2015 nr. 468, CAER 2016, nr. 539, CAER 2017 nr. 1631, CAER 2018 nr. 912, CAER 2019 nr. 720 şi CAER 2020 nr. 549.

Competiţia şcolară este o manifestare cultural-educativă destinată copiilor din unităţile şcolare din cadrul învăţământului de cultură generală, care oferă elevilor pe de-o parte posibilitatea de a intra in contact cu fenomenul cultural european prin intermediul audiţiilor muzicale mozartiene, iar pe de alta parte este un mijloc de a-şi dezvolta capacităţile afective prin prisma funcţiilor imaginative şi de creaţie. Concursul se bazează pe audiţia muzicală mozartiană care, prin structurile sale (armonice, melodice, ritmico-melodice) şi prin caracteristicile estetice specifice, este muzica cea mai la îndemână. Această muzică poate fi începutul educaţiei pe linie estetică.