Cum il „vede” un copil de 12 ani pe Mozart

image_pdfimage_print

Poate nu v-ați gândit niciodată cum este perceput W. A. Mozart de un copil de clasa a 5-a.

Fără modele impuse, fără a avea în față imagini de pe motoare de căutare, fără șabloane, fără alte restricții care să limiteze creativitatea și imaginația. Doar prin intermediul audițiilor muzicale din creația compozitorului.

Și evident, nu vorbim de un copil cu talent nativ dezvoltat în artele plastice.

Cu toate acestea, apreciem talentul nativ acolo unde există și-l promovăm, încurajând elevul să-l perfecționeze în continuare, pas cu pas.

În același timp, acolo unde natura a venit cu abilități mai puțin dezvoltate, credem că ele nu trebuie ignorate și în acest sens, stimulăm copilul să aducă la suprafată calitățile cu care e înzestrat, chiar dacă în măsură mai mică și pe etape, prin exersare, lucrurile vor evolua. În timp, rezultate sunt extraordinare. Am dovedit-o în repetate rânduri chiar și prin intermediul acestui proiect.

De multe ori elevul nu are încredere în propriile forțe, însă la finalul unor astfel de exerciții devine surprins de posibilitățile lui și astfel, în cazul multora, apare motivația de a continua în parcursul lui viitor.

Este cu titlu de exemplu. Vom continua să vă prezentăm alte exemple similare. Concluziile sunt la îndemâna tuturor.

Prima dintre ele: să oferim elevilor  – cu aptitudini native mai mult sau mai puțin dezvoltate – să se descopere singur prin exercițiu.

A doua: prezența audiției muzicale ca metodă didactică creează plus valoare.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.